Pınar Gültekin Anısına
Habil ile Kabil ; Havva ile Adem'in çocuklarıydı. ve abi Kabil kardeş Habildi. Öyle ki kıskançlık uğruna kardeşini öldürdüğünü dini kitaplarda yazar. İslam tarihindeki ilk katil ve ilk kıskançlık eylemi Kabil'indir. Öyle ki 21 yy. dan yazıyorum hala kıskançlık uğruna katil olan hala Habil olanlar var. Hala Adem ile Havvalar ama bunları önleyen yok mu?
Birini öldürme fikrinin bir zihinde temelde bireysel bir eylemdir. Bunların bazen bir toplumda yer etmesi Töre olarak nitelendirebilir (Doğu- Güneydoğu) . Bu bahsettiğim iki cümleden hangi cinsiyette olursanız olun kadın gelecektir. Öyle ki bu 'töre' Türkiye'nin siyasi bir yol haritası gibi kadınların üstünde sadece. Güneydoğuda yaşıyorum kadınlar üzerindeki baskıları görüyorum, biliyorum . Ama kardeşim nasıl bir töre bir bölgeden bir ülkeye yayılır fikir olarak . Bir Töre kaç kadın cinayetine bulanır. Kaç kadın cinayeti töreyi temizler ?
8 mart 2023 herkes tarafında kutlandı. Pınar Gültekin'in zanlısı indirimsiz yargılanacak bakın olması gerekeni duyurmak haber yapmak lazım gelmiştir artık. Zira artık olması gereken olmuyor. olması gereken bırakılmıyor. Zanlı sağ olsun SYN. Cumhurbaşkanımıza teşekkür etmiş .... Allah aşkına, inancınız yoksa neyiniz kutsalınız ise şeref vicdan aşkına bir insan birini bıçaklayıp yakmışken neden birine teşekkür eder. İstanbul Sözleşmesi yürürlükten çıkardığı için... Bunu tüm cinsiyetlerin üstünde söylüyorum tüm yaşlardaki herkesin bilincine söylüyorum. sizce bir insan kendini savunması gerekirken(savunacak bir durumun olmamasına rağmen) neden yargılanırken teşekkür eder. Bu durum kadın cinayetlerin politikliğini göstermez mi?. Bu durum kadın cinayetlerin bizi yönetenler tarafından desteklendiğini göstermez mi?. Bu durum şiddetin cinsiyetini belirtmez mi?
Zanlı birde asıl kendisinin mağdur edildiğini dile getirmiş mahkemede ... Toprağın altında tüm vücut yatmayan, ateşe verdiği sırada bile canlı olduğu kanıtlanan Pınar'ın değil kendisinin mağdur edildiğini dile getirdi .
Nasıl bir zehirle zehirleniyoruz ? neyi izliyoruz neye maruz kalıyoruz, neyi savunuyoruz ,neye inanıyoruz, nasıl olurda bir canlıya bunu yapabilme durumuna kapılıyorsun. Nasıl oluyor da ben bitkiye bile kıyamıyorken, bir diğer zihin birinin varlığına son verme hissine sahip olmaktadır. Ben bu insanlarla beraber nasıl oluyor da aynı mahalle sokak il de yaşıyorum. Yani nasıl oluyor da o bu düşüncelerle varlığını koruyabiliyor. Bu düşünce neden korkmuyor, neden çekinmiyor.
Çünkü olmayacakları biliyor. Kadınlar yalnız bırakılıyor. Kadın cinayetleri indirim reyonunda herkese açık hale getiriliyor .
Yorumlar
Yorum Gönder