Bir Doğum Günü Meselesi

Merhabalar efenim,

Uzun zaman oldu buralara bir şey yazmayalı. Elbette bunun çok geçerli bir nedeni var: ailemize bir bebiş daha katıldı. Onun telaşı, uykusuzluğu ve sağlığı derken yazmaya fırsat bulamaz oldum. Aklıma geldikçe bir yerlere karaladım aslında ama buraya yazmanın tadı bir başka 🤗

Bazen, hatta çoğu zaman annelikten bahsetmek bazılarına sıkıcı gelebilir. Ama “diplomalı bir ev hanımı” olarak şu sıralar gündemimde bundan başka bir şey yok. Bu yüzden bu yazı, biraz anneliğe, biraz da kızıma… Belki bir gün o da okur diye.

Geçtiğimiz günlerde biricik kızımın doğum günüydü. 15 Şubat’ta kutladık ve artık 5 yaşına girdik. Zamanın nasıl geçtiğini anlamak gerçekten zor.

Kızım,
Seninle büyümek aslında kendimi de büyütmek demek. Senin özgüvenli olmanı istiyorum, çünkü ben de özgüvenli olmayı öğreniyorum. Sana öğrettiğimi sandığım her şeyde, aslında ben de yeniden öğreniyorum.

Mesela seninle her gün bir kitap okumak istemem, sadece sana bir alışkanlık kazandırmak değil; benim de bir kitabı bitirebilen biri olmak istemem demek.

Her yıl biraz daha büyüyorsun. Bu büyümeye şahitlik etmek ve o yolculukta yanında olmak tarifsiz bir duygu. Okuldan geldiğinde “Anne, bugün bunu öğrendik” diye anlatışın var ya… 10, 20, 30, 40, 15, 16 diye birbirine karışan sayılarla, belki ritmik olmayan ama senin dünyanda anlamı olan o akış…Dünya aleminde böyle bilmen bence sorunda değil.

Eğer o sayılar senin için bir şey ifade ediyorsa, benim için de her hâliyle kıymetli. “Hadi birlikte tekrar sayalım mı?” diyerek büyütüyorum seni 💫

Doğum günlerini iple çekiyorsun. Hatta 5 yaşına bastığın günün ertesi günü bile “Benim diğer doğum günüm ne zaman?” diye soruyorsun. “365 gün sonra” dediğimde üzülüyorsun… Senin dünyanda 365 gün çok uzun yıllara tekabül ediyor. İzafiyet teorisi burda giriyor devreye işte. Zira bende 365 gün göz açıp kapayıncaya kadar geçen süre...


Zamanın bu kadar farklı hissedilmesi bazen şaşırtıyor, bazen de insanın içine hafif bir hüzün bırakıyor. Ama bildiğim bir şey var: Seninle geçen her an zengin kılıyor bizi.

İyi ki doğdun kızım. 5 yaşın kutlu olsun ❤️
Umarım hayatının çok büyük bir kısmında yanında olurum… oluruz.
Ve biz, seni her geçen gün daha çok seviyoruz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kızıma Yazılar -1

Büyümek Üzerine