Büyümek Üzerine

 Merhabalar Herkese,


Uzun zaman sonra tekrar yazıyorum. Çok uzun bir zaman olmakla beraber anlatacaklarım bir gerçek hayat hikayesinden alındı. Pek tabi bilmeyenler için 1424 günlük bir kız çocuğum var. Bugün yazacaklarımda onunla yaşadığım bir anı üzerine 

Bugün okula bırakırken aniden 'anne ben büyüdüm mü?' dedi bu soruya düşünmeden ' evet bebeklerden büyüksün diye cevap verdim.' düşündü ve 'ben daha da büyümek istiyorum ' dedi bundan sonraki cevabımı düşünerek duraksamadan verdim.' Büyümek zamanla olacak yani her gündüz ve her gecede büyüyeceksin ama büyüyünce oyuncaklarınla oynamak istemeyebilirsin. Bana fincanlarında kahve yapmayabilirsin. Bence biz şimdi bebeklerimizle oynayalım ve kahve yapalım çünkü bunu yapmak çok eğlenceli' dedim. Yüzüne bir tebessüm yerleşmesi cevabımın bir çocuk için tatminkar olduğunu gösteriyor.

Cemre'nin yaşındayken annemin ayakkabısını giyme, makyaj malzemelerini sürme veya bir erkek çocuğu için babasının arabasını sürme isteğinin hepsi büyüme çabasıydı.

Bu noktadan sonra Cemre'ye yazıyorum 

Kızım,

Senin büyüme isteğin benim gözümü dolduruyor, kalbimi titretiyor. Çünkü; seni her halinle sevmekle beraber en güzel zamanlarım seninle oyun oynamak, yarış yapmak, çadırına misafir gelmek. Hala kucağıma sığman ve daha yazacağım bir çok şey 

Oyun oynarken bana kahve yapman ve içimi ısıtan biiir sürüü kelimelerin. Oyun oynarken seninle dertleşiyoruz sen okulu Elif'i, okul yemeklerini anlatıyorsun ve  ben senden dedikodu alıyorum üstelik senin çadırında. Yapabileceğimiz şeyleri sana anlatıyorum ve sen aralarından kendi seçimlerini yapıyorsun yani büyüyorsun. Ve bu büyüme sana uzun bir yolculuk ve bana hızlı, hafif ve zorlu geliyor. bu anların hissiyatı paha biçilemez oluyor.

Cemre sen şimdi göremiyorsun 1424 gündür hayatımızdasın, büyüyorsun. Gözünü açamadığın zamanlardan geliyorum. Sen şimdi benim dışında aldığın bilgi ve gözlemi  uyguluyorsun yani kendi deneyimi yaşıyorsun, yaşatıyorsun, yapıyorsun. Ellerini koklayarak, okşayarak, öpmeyi çok seviyorum. Seni ellerinden öpüyorum.

Annen

 

Yorumlar

  1. Emeğine , kalemine ve anne yüreğine sağlık hanimcim. Çok şanslı bir kızın var❤️

    YanıtlaSil
  2. Desteklerin ve geri dönüşün teşekkürler ❤️

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir Doğum Günü Meselesi

Kızıma Yazılar -1