Karar Üzerine...


 


Yol var uzun  ya da kısa sevgi var yakın ya da uzak her şeyin her durumun iki eylemi varken nasıl kararsız kalınmaz anlamıyorum. Kararlı olmak durumu kendinde emin olmak , nasıl olurda olur. Hep sorarım kendime yani yaşadığımız bir hayat sabit değil yani ne bileyim bugün annemlere gideyim diye karar verirken arkadaşıma gitmek için onu aramalarım hep vardır. Bu kadar sabit olmayan fikrin içinde savaşmak yorucu elbette . Ama kararlı olmakta her konuda çok radikal be ... 


Şimdi diyebilirsiniz ne yani kararlılık olmamalımı elbette kararlı olmak en güzeli en mantıklısı, en realist olan gerekliliktir.Bu durumdaki kişiler duygusal olmayan kişilerdir. 

Örneğin iş başvurusu yapan kişiler arasında bir kişiyi seçme kararlılığı realist bir tutumdur. Şirkete en yararlı kişi seçilir . Kişinin hayatına yön verme kararlılığı mantıklı bir cesaret realistliğidir.  Ayrılık kararı duygusal bir karar değildir. Realist bir seçimdir. ayrılığı seçen için ama ilişkide  ayrılık kararını almayan kişi için ayrılık duygusal zor kararlılıktır.

Sorumluluk üzerine alınan kararlarda vardır. Bu karar verme eğilimi otomatiktir. Çocuk sahibi alma kararı çocuk bakım zorunluluğunu getirmektedir. Bir üniversite bitirme kararlığı bi iş sahibi olma zorunluğunu getirmektedir. Bu kararlar toplum tarafında en realist kararlılık kapsamında verilmektedir. Bunlarda  duygusallık yoktur. uyulması gerekir uyulmadığı an ayıplanmalar v.s 

Bu karar ya da kararsızlık durumu kişisel alanda ne kadar özeldir. Bu sorgulamayı kendimize yapalım bir. akşam olan misafirliğe katılmama seçimi yapmışken aile tarafında katılma kararı alınan seçim ne kadar realist ne kadar duygusal. Kimin rızası var seçimlerimizde ? Biz seçimlerimizi seçmeme kararlığını gösterirken cesaret mi göstermiş oluruz? 

Tamamen seçme kararlığı demek bağımsızlık demek . İş için bulunduğun il dışında yapılan başvuru bulunduğumuz yerde bağımızı koparma kararlığını gösterir.( ekonomik durum ve herhangi bir zorunluluk olmama hali dışında)  

Hayat bizim kararımız olmadan doğumumuzu gerçekleştirdi. Varlığımız var iken, düşünen insan iken, burdayken neden karar alma cesareti göstermeyelim ki? bu bir savaş ise karar vererek savaşı kazanbiliriz. İstediğimiz elbiseyi giyerken kazanabiliriz , istanbuldan şırnağa gitme kararını bir atama ile değil kendimiz gitmek isterken kazabiliriz. Gitmek istemediğimiz yere gitmeyerek kalmak istediğimiz yerde kalarak kazanacağız. Herkesin istediği olsun diye çabalarken değil, herkesi memnun etmek üzerine değil , evet diyerek değil . Hayır demeyi öğrenerek kazanacağız.

Her karar olumlu sonuç doğurmaz. her olumsuzluk daimi olmadığı gibi. Hayat bizim hayatımız ise ciddi olup karar alalım.

Her zaman gülerek değil. Ağlayarak kazanacağız. Sonra bizim gibi dostlarla gülerek kutlayacağız.





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir Doğum Günü Meselesi

Kızıma Yazılar -1

Büyümek Üzerine